ویکی چهره

موعود بنیادی فر کیست؟ او چگونه وارد دنیای مربیگری شد؟

موعود بنیادی فر، در 17 شهریور سال 1364 در شهرکرد استان چهار محال بختیاری به دنیا آمد. پیشه وی داوری فوتبال است. وی همچنین مدیر کل ورزش و جوانان استان چهار محال بختیاری است و شغل دیگر وی دبیر ورزش در مدارس است.

چهره ها24 – موعود بنیادی فر دارای کارشناسی ارشد در رشته مدیریت ورزشی است. وی از سال 1390 حرفه داوری را در لیگ برتر فوتبال ایران آغاز کرده است و از ده سال پیش یعنی 2013، نام او در فهرست داوران بین المللی ثبت شده است.

تنها دارنده لایسنس VAR

بنیادی فر تنها کسی است که که لیسانس var یا کمک داوری ویدئویی را دارا می باشد.

داوری شهر آورد تهران

موعود بنیادی فر در سه شهرآورد به عنوان داور چهارم، داور وسط و در آخرین دربی داور همراه با VAR بود. دربی 102، یعنی آخرین دربی انجام شده که در 23 آذر 1402 برگزار و با تساوی یک –یک دو تیم استقلال و پرسپولیس به پایان رسید، نخستین باری بود که از VAR در لیگ برتر ایران استفاده می شد. با اینحال، به دلیل استناد بر VAR بعد از بازی اخیر این دو تیم، یحیی گل محمدی و دیگر عوامل و بازیکنان تیم پرسپولیس نسبت به عملکرد VAR در این بازی ابراز نارضایتی کردند.

حواشی VAR در دربی 102

در آخرین بازی دو تیم استقلال و پرسپولیس که برای اولین بار در لیگ برتر از سیستم VAR ، استفاده می شد هر دو تیم از عملکرد این سیستم و نحوه داوری موعود بنیادی فر گله مند بودند، آنچنان که حتی گفته شد وی در سه هفته آینده از داوری در لیگ برتر ایران محروم شده است.
داوری در لیگ یک عربستان
منابع خبری با رد شایعه محرومیت موعود بنیادی فرد نوشتند که او برای داوری در لیگ یک عربستان و سپس قطر راهی این کشورها شده است و به همین دلیل تا چند هفته دیگر در لیگ برتر ایران داوری نخواهد کرد.

نحوه ورود به دنیای مربیگری

بنیادی فر می گوید وقتی کودک بوده است فوتبال بازی می کرده و می خواسته که در آینده بازیکن فوتبال شود. اما به دلیل آسیبی که بر زانوی او وارد می شود از آن کناره گیری می کند. تا اینکه مادرش به او پیشنهاد می کند که ارتباط خود را با دنیای فوتبال به عنوان داور ادامه دهد. وی نیز این توصیه مادر را می پذیرد و در آموزشگاه داوری محمد ریاحی ثبت نام کرده و با درجه C از این آموزشگاه فارغ التحصیل شده و در تست کوپر یا آمادگی بدنی نیز نمره قبولی کسب می کند.
او مسابقات بین المللی زیادی را داوری کرده است و ناظران مسابقات، همواره داوری او را خوب و عادلانه توصیف کرده اند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا