دسته‌بندی نشدهویکی چهره

مروری بر زندگی زری خوشکام، مادر لیلا حاتمی

زری خوشکام مادر لیلا حاتمی و همسر علی حاتمی بود. زری خوشکام از سال ۱۳۵۰ وارد دنیای فیلم و سینما شد و در همین سال هم با علی حاتمی ازدواج کرد.

چهره‌ها 24 – زری خوشکام، مادر لیلا حاتمی و همسر علی حاتمی بود. داماد زری خوشکام هم علی مصفا می‌باشد. زری خوشکام یا زهرا حاتمی در روز جمعه ۲۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در سن ۷۷ سالگی درگذشت. 

دربارۀ زری خوشکام

زری خوشکام ۸ دی ماه ۱۳۲۶ در اصفهان به دنیا آمد. زری خوشکام تحصیلات خود را در تهران و لندن گذراند. او در سال ۱۳۵۰ وارد سینما شد.

زری خوشکام سال ۱۳۵۰ با علی حاتمی نویسنده و کارگردان ازدواج کرد و سال ۱۳۵۱ دخترشان لیلا حاتمی به دنیا آمد. زری خوشکام ۲۸ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ درگذشت.

زندگی هنری زری خوشکام

زری خوشکام از سال ۱۳۵۰ و در سن ۲۴ سالگی وارد دنیای سینما شد و بیشتر فعالیت او در سال ۱۳۵۰ و ۱۳۵۱ بود. اولین فیلم‌های زری خوشکام «فیلم آدمک» به کارگردانی و نویسندگی خسرو هریتاش و «کلبه‌ای آن‌سوی رودخانه» به کارگردانی احمد شیرازی محصول سال ۱۳۵۰ بود. وی در این سال در چند فیلم دیگر هم بازی کرد و معروف شد. سال ۱۳۵۱ هم در سه فیلم خواستگار، تپلی و توبه بازی کرد. زری خوشکام بعد از انقلاب در سال ۱۳۷۶ با فیلم «جهان پهلوات تختی» به سینما بازگشت. آخرین فیلم زری خوشکام فیلم «طلاخون» در سال ۱۳۹۹ بود.

فیلم‌های زری خوشکام

۱۳۹۹ طلاخون
۱۳۹۵ شعله‌ور
۱۳۹۳ در دنیای تو ساعت چند است؟
۱۳۸۲ سیمای زنی در دوردست
۱۳۷۸ تهران روزگار نو
۱۳۷۶ جهان پهلوان تختی
۱۳۵۱ خواستگار
۱۳۵۱ تپلی
۱۳۵۱ توبه
۱۳۵۰ مرد هزار لبخند
۱۳۵۰ رشید
۱۳۵۰ الکلی
۱۳۵۰ کلبه‌ای آن‌سوی رودخانه
۱۳۵۰ آدمک

سریال‌های زری خوشکام

۱۳۶۶–۱۳۵۸ هزاردستان
۱۳۵۴ سلطان صاحبقران

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا