ویکی چهره

سعید شریف کی وارد دنیای هنر شد؟

سعید شریف بازیگر جوان و با استعداد و چهرۀ نوظهور تلویزیون ایران است که به تازگی با ایفای نقش در سریال تلویزیونی «عشق کوفی» شناخته شده است.

چهره‌ها 24 – سعید شریف بازیگر جوانی است که به تازگی با بازی در مجموعۀ «یاغی» و «عشق کوفی» شناخته شده است. وی متولد دهۀ 60 در تهران است.

شروع فعالیت هنری

سعید شریف کار هنری خود را از تئاتر شروع کرد و در سریال هایی مانند «آخرین بازی» سال 1393 به کارگردانی حسین سهیلی زاده، «ششمین نفر» در سال 1390 به کارگردانی بهمن گودرزی ایفای نقش کرد.

حضور در تلویزیون

سعید شریف اولین تجربۀ بازیگری خود برای تلویزیون را در سال 1390 و در سریال «ششمین نفر» کسب کرده است. ششمین نفر مجموعه‌ای تلویزیونی به کارگردانی بهمن گودرزی ساختۀ سال ۱۳۹۰ است که از شبکۀ سوم ایران پخش شده‌است.

وی در سال 1393 در سریال کمدی «آخرین بازی» به کارگردانی حسین سهیلی زاده به هنرنمایی پرداخت.

اکنون سعید شریف در نقش اصلی سریال عشق کوفی بازی می‌کند و همچنان در حال کار روی آن است.

عشق کوفی به کارگردانی حسن آخوندپور و نویسندگی فائزه یارمحمدی و یزدان محمدکاظمی قرار است روایتگر یک عشق در سال ۶۱ هجری قمری باشد که اتفاقات کوفه و کربلا آن را دستخوش تغییراتی می‌کند.

داستان این سریال در سال ۶۱ هجری قمری اتفاق می‌افتد و در آن شاهد روایتی از عشق پسری کماندار به نام هلال از خاندان علوی و دختری نازپرورده به نام نائله از خاندان عثمانی هستیم که درگیر مسایل سیاسی و مذهبی دوران می‌شود. داستان در زمان ورود مسلم به کوفه و حوادث کربلا رخ می‌دهد.

نقش اصلی سریال یعنی هلال در «عشق کوفی» کاراکتری است که سعید شریف برعهده گرفته است.

اولین فیلم سینمایی

سعید شریف با بازی در فیلم سینمایی «ناکوک» برای اولین بار در مقابل دوربین قرار گرفته است .

ناکوک فیلمی به کارگردانی امیر پورکیان، نویسندگی علی اصغری و تهیه‌کنندگی خانۀ فیلم پروان و امیر عابدی ساختۀ سال ۱۳۹۵ است.

نمایش خانگی

سعید شریف با بازی در فیلم «یاغی» ساختۀ محمد کارت در سال 1401 در نمایش خانگی حضور یافت. شریف در این مجموعه در نقش دایی ابرا بازی کرده است.

وضعیت تأهل

تاکنون اطلاعات دقیقی در مورد ازدواج و وضعیت تاهل این هنرمند منتشر نشده است اما با توجه به فرسته‌ای در صفحۀ اینستاگرامی‌اش به نظر می‌رسد متاهل باشد. همسرش «ماهک مجد» نام دارد و نویسنده است.

فیلم شناسی سعید شریف

فیلم سینمایی

ناکوک – 1395

مجموعۀ تلویزیونی

ششمین نفر – 1390

آخرین بازی – 1393

عشق کوفی – 1402

نمایش خانگی

مجموعۀ یاغی – 1401



مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا