ویکی چهره

درباره‌ی پارسا پیروزفر اینجا بخوانید

پارسا پیروزفر یکی از بازیگران معروف تئاتر، سینما و تلویزیون است. وی بازیگر سریال های دوست داشتنی در پناه تو و در قلب من است. یکی از کارهای او فیلم مست عشق است که با حواشی زیادی همراه بود. 

چهره‌ها 24 – پارسا پیروزفر ۲۲ شهریور ۱۳۵۱ در تهران به دنیا آمد. وی بازیگر، کارگردان تئاتر، نقاش، نمایشنامه‌ نویس و مترجم است. او در سال ۱۳۶۹ از رشته ریاضی فیزیک دبیرستان فارغ التحصیل شده و در سال ۱۳۷۰ در دانشگاه هنرهای زیبای تهران در رشته نقاشی به تحصیل مشغول شد.

پس از تجربیاتی در زمینه گرافیک و تصویرسازی، از سال ۱۳۷۰ در نمایش های عروسکی شرکت کرد و سپس به فعالیت در دوبله پرداخت. از دیگر فعالیتهایش، شرکت در نمایشنامه های رادیویی است. در نمایش بینوایان و بانو آئویی بازی کرده و در تعدادی نمایش ویژه کودکان به صورت نوار کاست نیز همکاری داشته است. پارسا پیروزفر در سه فیلم از فیلمهای مسعود کیمیایی خوش درخشیده است: ضیافت، مرسدس و اعتراض. وی در تئاتر بسیار فعال و پرکار است و یکی از کارهای مورد علاقه‌اش بازی و کارگردانی تئاتر است. پارسا پیروزفر خیلی علاقه‌ای به مصاحبه با روزنامه‌ها، مجلات و یا رسانه‌‌های دیگر ندارد.

زندگی هنری پارسا پیروزفر

پارسا پیروزفر در سریال «در پناه تو» به کارگردانی حمید لبخنده شناخته شد. در دومین سریالش «در قلب من» هم درخشان ظاهر شد. اما فیلم «شیدا» در سال ۱۳۷۷ را شاید به عنوان یکی از زیباترین فیلم‌هایش باید نام برد. او در کنار لیلا حاتمی بازی قابل توجهی را از خود نشان داد. سال ۱۳۸۱ در سریال «سفر سبز» هم درخشید. او همبازی محمدرضا شریفی‌ نیا و امین تارخ بود.

پارسا پیروزفر در سال ۱۳۸۲ در فیلم مهمان مامان بازی قابل توجهی را از خود به نمایش گذاشت. سال ۱۳۸۸ در فیلم شبانه‌روز و سال ۱۳۸۹ هم در فیلم اینجا بدون من بازی کرد. فیلم سال ۱۳۹۹ وی تی تی نام دارد که همبازی الناز شاکردوست و هوتن شکیبا بود.

پارسا پیروزفر فیلم «مست عشق» را که با حواشی زیادی در اکران آن همراه بوده در سال ۱۳۹۸ بازی کرد و سال ۱۴۰۳ در سینماها اکران شد. وی نقش مولانا را در این فیلم تاریخی داشته. وی همبازی بازیگرانی چون شهاب حسینی و حسام منظور بوده و همینطور همبازی بازیگران ترکیه‌ای چون بوراک توزکوپاران، بوران کوزوم، بنسو سورال، سلما ارگچ، ابراهیم چلیکول و هانده ارچل بوده.

فیلم‌های سینمایی پارسا پیروزفر

سال  نام فیلم
۱۴۰۳ مست عشق
۱۳۹۹ تی تی
۱۳۹۸ مجبوریم
۱۳۹۷ بی‌حسی موضعی
۱۳۹۳ شکاف
۱۳۹۳ نزدیکتر
۱۳۹۲ زندگی جای دیگریست
۱۳۸۹ اینجا بدون من
۱۳۸۹ اسب حیوان نجیبی است
۱۳۸۸ شبانه روز
۱۳۸۳ نقاب
۱۳۸۳ زن زیادی
۱۳۸۳ دیروقت
۱۳۸۲ مهمان مامان
۱۳۸۲ وقت چیدن گردوها
۱۳۸۲ اشک سرما
۱۳۸۱ عروس خوشقدم
۱۳۷۹ دختری بنام تندر
۱۳۷۸ اعتراض
۱۳۷۸ دختران انتظار
۱۳۷۷ شیدا
۱۳۷۶ مرسدس
۱۳۷۴ ضیافت
۱۳۷۳ پری
۱۳۷۱ مجسمه

مجموعه‌ها

سال  نام فیلم
۱۳۸۷–۱۳۸۲ در چشم باد
۱۳۸۱ سفر سبز
۱۳۷۷ در قلب من
۱۳۷۴ در پناه تو

نمایش‌ها

۱۳۹۸ ملاقات
۱۳۹۷ بینوایان
۱۳۹۷ یک روز تابستانی
۱۳۹۴-۱۳۹۶ ماتریوشکا
۱۳۹۳ بر پهنه دریا
۱۳۹۲ سنگ ها در جیب هایش
۱۳۹۱ خدای کشتار
۱۳۹۰ گلن گری گلن راس
۱۳۸۰ هنر
۱۳۷۷ بانو آئویی
۱۳۷۴-۱۳۷۶ بینوایان

نمایش خانگی 

۱۴۰۳ در انتهای شب
۱۴۰۱ یاغی

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا