سیاسی

امیر عبداللهیان در گفتگو با رادیو ملی امریکا چه گفت؟

پنجم آذر 1402، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، امیر عبداللهیان، در گفتگو با خبرنگار رادیو ملی آمریکا در مورد جنگ غزه به گفتگو پرداخت. در این گفتگو امیر عبداللهیان خاطرنشان کرد که عزم جمهوری اسلامی ایران توقف جنایت جنگی است و ما به دنبال گسترش دامنه درگیری های حماس و اسرائیل نیستیم.

چهره ها24 – وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به خبرنگار رادیو ملی امریکا که از او پرسید آیا کشور ایران متحدان خود را به خویشتنداری دعوت می کند؟ پاسخ داد که آنها خودشان تصمیم می گیرند. تنها خواسته ما این است که امریکا دست از حمایت مطلق خود از ارتش اسرائیل بردارد.

سیستم امنیتی و سیاسی اسرائیل کاملا فروپاشیده است

عبداللهیان تصریح کرد که سیستم امنیتی و سیاسی اسرائیل فروپاشیده است و شهروندان اسرائیلی هیچ اعتمادی به سیستم امنیتی نتانیاهو ندارند. تنها سیستمی که هم اکنون در اسرئیل فعال است، ماشین جنگی اوست که سکان آن بدست آمریکا است و آمریکا آن را فرماندهی و مدیریت می کند.

حمایت ما از حماس، حمایتی سیاسی است: ما کشتار غیرنظامیان اسرائیلی توسط حماس را تأیید نمی کنیم

خبرنگار رادیو ملی امریکا در ادامه گفت که فرمانده حماس اذعان کرده است که در حمله 7 اکتبر «طوفان الاقصی» به اسرائیل از حمایت و کمک ایران برخودار بوده است. ایران تا چه اندازه از حماس دفاع و پشتیبانی می کند؟ وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به این سوال اظهار داشت که حمایت ما از حماس، حمایتی سیاسی است. ما از جنبش های آزادی بخش حمایت می کنیم و حماس جنبشی آزادی بخش است که با اشغال مبارزه می کند. با اینحال، ما خواستار کشتار غیر نظامیان نیستیم. حماس از نظر نظامی خودکفاست و آنها موشک، راکت، پهپاد خود را به طرق مختلف تأمین می کنند.

«طوفان الاقصی» به تصمیم حماس آغاز شد نه ایران

وزیر محترم امور خارجه کشورمان تصریح کرد که حماس مستقل از ایران است و تصمیماتش را مستقل از ایران می گیرد. وقتی خبرنگار رادیو ملی امریکا از وزیر امور خارجه کشورمان پرسید شما که مخالف کشتار غیرنظامیان هستید چرا هیچگاه در هیچ سخنرانی ای اشاره به کشتار غیرنظامیان اسرائیلی توسط حماس نمی کنید؟ پاسخ داد که اسرائیل در سه هفته 7000 زن و کودک فلسطینی را قتل عام کرد. آیا کشتار 1400 نفر اسرائیلی توسط حماس با کشتار 7000 نفر فلسطینی توسط اسرائیل قابل مقایسه است؟ آنچه در غزه در حال رخ دادن است نسل کشی و قتل عام است.

چرا ایران کشور اسرائیل را به رسمیت نمی شناسد؟

خبرنگار رادیو ملی امریکا از وزیر محترم امور خارجه کشورمان پرسید چرا ایران کشور اسرائیل را به رسمیت نمی شناسد؟ وی در این زمینه پاسخ داد که ماهیت کشور اسرائیل اشغالگری است و این موضوعی است که طبق قواعد حقوق بین الملل اثبات شده است. و چون دولت آنها اشغالگر است حتی اگر مردم اسرائیل خواهان زندگی مسالت آمیز باشند به دلیل آنکه دولتشان قهرا، فلسطین را اشغال کرده است، کشور آنها مشروعیت سیاسی نخواهد داشت.

کشور فلسطین متعلق به مردمان اصیل فلسطین شامل مسلمانان، مسیحیان و یهودیان است نه رژیم صیونیستی

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد که ما در سازمان ملل یک را حل دموکراتیک پیشنهاد دادیم و آن این است که رفراندوم بین ساکنان اصیل یهودی، مسلمان و مسیحی کشور فلسطین برگزار شود و مردم این سرزمین درباره سرنوشت خود تصمیم بگیرند.

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا